6 základních kroků k úspěšnému prodeji auta

Vyhledání vhodného kupce

Úplně tím prvním krokem v prodeji auta je jeho nafocení a následné podání inzerátu. Inzerování aut probíhá nejčastěji na internetu – nejoblíbenější formou je bazar vozů online. Do úspěšného inzerátu je třeba důkladně popsat:

  • typ vozidla a jeho stáří
  • ujeté kilometry
  • veškeré vady a závady automobilu
  • vámi požadovanou cenu
  • telefonní kontakt

Zprostředkování prohlídky případnému kupci

Bez prohlídky vozu se prodej rozhodně neobejde. Je tedy potřeba zájemci umožnit prohlédnout vůz do posledního detailu samozřejmě nic nenamítat, když si potencionální kupec přivede s sebou automechanika. Taktéž je třeba mu umožnit zkušební jízdu či kontrolu v autoservisu.

Evidenční prohlídka

Poté, co se s kupcem dohodnete na prodeji k oboustranné spokojenosti, následuje evidenční prohlídka. Ta se provádí ve stanici technické kontroly a je ji možno provést už 30 dní před prodejem. Je prováděna za účelem zjištění, zda odpovídá VIN kód, číslo motoru a číslo karoserie. Je nutno si na ni nezapomenout připravit také technický průkaz vozidla.

Návrh kupní smlouvy

Tak evidenční kontrolu již máte za sebou – než se tedy vydáte na příslušný úřad k přepisu vozidla, musíte mít v ruce podepsanou kupní smlouvu. Ta musí obsahovat:

  • identifikační údaje jak vás, tak kupujícího
  • VIN kód automobilu
  • parametry vozu
  • smluvenou kupní cenu
  • veškeré závady
  • podpisy

Přepis vozidla

Nejvhodnější je, aby byly při přepisu vozidla zúčastněny obě strany. Pokud toto není možno, je třeba aby prodejce vystavil kupujícímu ověřenou plnou moc, se kterou se kupující dostaví na dopravní odbor. K přepisu vozidla je třeba mít s sebou technický průkaz vozu, kupní smlouvu a osvědčení o evidenční kontrole.

Pojištění

Teď už vás čeká opravdu poslední bod – tedy spíše kupujícího – a to je sjednání povinného ručení. Je třeba houzavřít prakticky ihned po provedení přepisu. Vy musíte zajít na vaši pojišťovnu a ukončit stávající povinné ručení s kopií velkého technického průkazu či kupní smlouvou.

Zkuste také

Dobré jméno firmy = investice do reklamy

Není to samozřejmě přímá úměra, ale je důležité mít na paměti, že reklama je v dnešní …